Автор Тема: Грейпфрутът сваля холестерола  (Прочетена 1272 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Don_NUTSO

  • Странник без сърце ...
  • Администратор
  • Гений
  • *****
  • Публикации: 8550
  • Пол: Мъж
  • Choose your destiny!!!
    • Порталът за поезия!!
Грейпфрутът сваля холестерола
« -: Юни 26, 2011, 22:37:34 pm »

Изяждайте по един грейпфрут дневно - това значително намалява нивото на холестерола и риска от сърдечносъдови заболявания.Такъв съвет дават израелски учени от университета на Йерусалим. В изследването са участвали пациенти, които неотдавна са преживели сърдечна операция - коронарно шунтиране. Тези мъже и жени са имали високи нива на холестерол и липиди, поради което организмът не реагирал адекватно на медикаментите за заздравяване на раните.

Пациентите били разделени на три групи. Тези от първата изяждали по един червен грейпфрут на ден, от втората – по един жълт, а на членовете на третата изобщо не давали грейпфрути. Експериментът продължил 30 дни. Резултатите показали, че при пациентите, получаващи грейпфрути, нивата на липидите и холе терола значително се снижили, докато при другите не били отбелязани никакви промени.

Другият констатиран факт бил, че червеният грейпфрут се оказал по-ефективен, което според учените се дължи на по-голямото количество антиоксиданти, съдържащи се в него.





ЩО Е ТО ХОЛЕСТЕРОЛ?



Каква е първата ви реакция, когато чуете думата холестерол? Много хора се притесняват, защото го свързват с нещо лошо за здравето – предимно със сърдечни проблеми.

Но какво всъщност е хорестерола?
Той е вид мазнина или липид, намиращ се в кръвта и органите на човек.  Представлява меко вещество, наподобяващо восък, което изгражда мембраните на клетките и някои хормони. Голяма част от холестерола се произвежда самостоятелно от организма, а друга част се получава от мазнините, които приемаме чрез хранене. Така че холестеролът не е вреден, той е жизненоважен за организма. Има, обаче, два вида холестерол – добър и лош.
Тъй като холестеролът е мазнина, той не може да се разгради директно в кръвта. Това вещество се пренася в клетките от друго, наречено липопротеини. Липопротеините с висока плътност (HDL) е т.нар. добър холестерол, който предпазва организма от сърдечни проблеми като осигурява “извозването” на холестерола от артериите и предпазва от натрупване на мазнини в тях.
Липопротеините с ниска плътност (LDL) се наричат лош холестерол, защото транспортира холестерола до различни части от тялото, където той се отлага. Високите нива и на двата вида е рисков фактор от коронарни заболявания.

Източници на холестерол
Независимо че LDL се произвежда преди всичко в тялото на човек, приемът на холестерол чрез хранителния режим също оказва важно значение за нивата му в организма. Съотношението обикновено е 75% произведен от организма и 25% привнесен холестерол. Почти всички храни, които се употребяват от човек ежедневно съдържат холестерол – пилешко месо, яйца, черен дроб, морска храна, пуешко.
Освен това влияние върху нивото на холестерол оказват и наследствената обремененост – в някои случаи прекаленото му производство от организма се дължи на наследствено предадени гени.

Ниво на холестерол
Нивото на холестерол трябва да се следи от всеки, тъй като ниските или високи стойности са рискови. Нивото включва стойностите на добрия и лошия холестерол, на произведения от организма и привнесения от храната такъв. Измерването става чрез кръвен тест. За всеки човек препоръчителните нива са различни и зависят от индивидуалните особености. За хора над 20 г. се препоръчва поне веднъж на 5 години да измерват стойностите на холестерол, като преди теста не приемат храна или лекарства около 12 часа, за да се отчетат достоверните нива.
Тъй като съществуват доста митове и неразбиране относно холестерола, Ви съветваме да се обръщате към специалист, за съвети и консултации.




КАКВО СВАЛЯ НИВОТО НА ХОЛЕСТЕРОЛА?




В тази статия Ви предлагаме изводите, до които са достигнали експертите на CNN, които са събрали и проучили наличната научна информация за потенциала на предлаганите хранителни добавки.
Целта на експертите е била да обобщят наличната информация по отношение на основните съставки на добавките за сваляне на холестерола.
Ето и изводите им по отношение на най-популярните от тях:
1. Листата от артишок – изсушените листа на артишока спомагат за понижаването на LDL холестерола с 23% при високо рисковите пациенти (LDL > 280) според научно изследване от 2000г. За съжаление последващите изследвания показват доста по-ниски резултати.
2. Замбун (тилчец) – проведени през 90-те години изследвания показват, че високи дози от семената му подпомагат понижаването на общия и LDL холестерола, но резултатите от тези проучвания са критикувани поради обема и начина на провеждането им. Според други учени позитивните резултати се дължат на съдържанието на фибри в замбуна.
3. Фибрите – изследване на харвардски учени сочи, че неразтворимите фибри понижава LDL холестерола.
4. Рибното масло – високите дози рибно масло, съдържащо EPA и DHA, се свързва с намаляване между 10 и 30% на нивото на триглицеридите – третата част от холестерола (заедно с LDL и HDL), но не оказва влияние върху LDL холестерола.
5. Чесън – национално проучване през 2000г. в САЩ показва че чесънът има "слабо, но измеримо" влияние за понижаването на LDL холестерола. За съжаление последващите проучвания не потвърждават този резултат.
6. Жен-шен – Проучване на учени от Харвард, проведено през 2005г., показва, че жен-шенът оказва положително влияние върху холестерола като понижава LDL холестерола. Това заключение още не е безспорно, тъй като обемът и методологията на проучването се оспорват. 
7. Гугул (Guggul) – това е смола от древно индийско растение. По-стари изследвания (както и в аурведичната медицина) смятат, че тя понижава нивото на триглицеридите, общия и LDL холестерола, но по-мащабни и скорошни проучвания не потвърждават напълно тези изводи. Освен това се обръща внимание на възможността за наличието на тежки метали и други замърсявания в смолата.
8. Ниацин – независимо, че този витамин В понижава общия холестерол, LDL холестерола и триглицеридите, неговото основно предимство е повишаването на HDL (добрия) холестерол. За постигане на този ефект, обаче, са важни точната дозировка и начин на приемане.
9. Ферментиралият червен ориз – добре известно е, че той съдържа статин, използван и във фармацевтичната индустрия (ловастатин). Многобройни и различни клинични проучвания показват, че той намалява нивото на LDL холестерола между 20 и 30%. Онова, което трябва да се има предвид при тези добавки, е невъзможността да се контролира нивото на ловастатин – за разлика от лекарствата (които имат ясна концентрация на активно вещество).
10. Соеви протеини – за тях се знае, че понижават риска от сърдечносъдови заболявания именно поради понижаването на холестерола. Напоследък обаче, проучванията не са толкова убедителни в своите резултати.
« Последна редакция: Юни 26, 2011, 22:46:13 pm от Don_NUTSO »







Взех всичко от живота, наистина всичко. Ако сега Бог ми го отнеме, то тогава сме квит.
Всяко момиче, което имаше късмета да я целуна, спираше живота ми.

Всяка твоя капка кръв, всеки дъх на мен е обречен.

Неактивен Don_NUTSO

  • Странник без сърце ...
  • Администратор
  • Гений
  • *****
  • Публикации: 8550
  • Пол: Мъж
  • Choose your destiny!!!
    • Порталът за поезия!!
Re: Грейпфрутът сваля холестерола
« Отговор #1 -: Юни 26, 2011, 22:38:32 pm »
Вече започнах да се зачитам и в такива теми ... годинките си вървят ... ужас ... [chetenee] [sradlio2]
Та реших да я споделя и с други нуждаещи се :)
Взех всичко от живота, наистина всичко. Ако сега Бог ми го отнеме, то тогава сме квит.
Всяко момиче, което имаше късмета да я целуна, спираше живота ми.

Всяка твоя капка кръв, всеки дъх на мен е обречен.