Автор Тема: Breakbeat, Jungle, DnB  (Прочетена 1766 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен XpacTa_lavista

  • Master of disaster
  • *******
  • Публикации: 3489
  • Пол: Мъж
  • Дървен философ, но дрянов
Breakbeat, Jungle, DnB
« -: Декември 06, 2007, 10:44:08 am »
Английската ъндърграунд денс сцена e била отправна точка, незасъхващ извор, за по това време безкрайното нападение от различни и нови стилове като Disco, House, Acid, Techno, Electro и Rare Groove. Но в действителност Англия е нямала собствен музикален стил, докато на бял свят не се появил jungle-a…

Въпреки че корените на jungle музиката лежат в основите на технологичния "Hardcore Breabeat", популярен по английските клюбове от края на 80-те и началото на 90-те, в нея ясно се забелязват силните музикални влияния на реге, рага, хип-хоп, джаз и дъб стиловете. Повлияна е и от социалната и индустриална обстановка в Англия,а произлязла от околността на източен Лондон jungle/dnb музиката се разширява до границите на острова и дори зад тях, до Европа и Северна Америка.

 

Jungle музиката си пробива път паралелно с едно от най-силните и незаменими движения в английската музика, а именно бумът на рока през 60-те.

Както американския хип-хоп(с който jungle/dnb като синоними често биват сравнявани и описвани), jungle-a е едно доразвитие на breakbeat-a, което се простира до американския фънк, соул и джаз. И както в хип-хопа, където биват използвани семпли от различни музикални изпълнения, jungle-a използва бийта като отправна точка,а чрез рязане и подреждане и вмъкване на нови елементи създава безкрайни възможности за аранжиране. И точно това прави джънгъла/dnb в развитието на електронната музика толкова уникалени. При създаването на повечето от денс музиката базирана на семпли се подхожда доста праволинейно. Но при джънгъла не е така.

Една от най-важните предпоставки за развитието на музиката стана скъпоценната възможност за използване на технологии реализиращи семпли и дигитални системи, позволяващи един невероятен контрол и всевъзможни варианти за работа. В много аспекти дигиталните технологии направиха музиката в тази област възможна.(по лични наблюдения мога да кажа, че гъвкавостта е огромна, например изменението дължината на един семпъл, без да се променя височината на тона)

Както в повечето митологии и при "Jungle"-a има различни истории за произхода и корените на наименованието. Може би е дошло от улиците на Кингстън(Ямайка) където някой се наричали "Junglists". Много хора са на мнение, че определението "jungle" има расистки привкус, и е използвано от голяма част от чернокожото население в Англия(Населението в английските градове е съставено от хора с различни националности и раси; и огромна разновидност от класи).
   

Каквато и да е точно истината, наименованието бива възприето от музикантите и описва една от класификациите в различните стилове на Drum`n`Bass. В историческо отношение корените на джънгъла лежат в британската ъндърграунд рейв сцена от ранните 90 години, като монотонния acid house и техно звученето биват заместени все повече и повече от hardcore breakbeat techno-то. В началото все още прекалено ravе ориентиран(така наречения "Happy Hardcore", който съдържал много елементи от acid house и dancefloor-techno), но с времето се образува една по комплексна и завършена форма на музиката, която наречена е "Darkside" и между другото става доста популярна. Стила се възприема като характерен за урбанистичните центрове в големите градове и олицетворяващ младата работническа класа.

Структурите в breakbeat-а стават все повече и по-сложни и биват вмъкнати и елементи на реге, рага, дъб, калипсо и други, а тези музикални стилове променили течението до появатана на първия бърз breakbeat, който носи името Jungle. Известни изпълнители на това време са Rob Playford, 2 Bad Mice, SL2, Acen, Urban Shakedown.
   

Въпреки, че Ragga-Jungle бил стилът на урбанистичния британски ъндърграунд той бързо привлякъл една широка публика. CD-компилациите издавани от лейбъли като Suburban Bass, Kickin', Sound of the Underground или Moving Shadow помогнали на музиката да се популизира и в останалите страни. Характерните за рагата изпълнения("Booyakа") станали като отличителни белези и за новата музика.

Бас-структурите и целия аранжимент продължили да се развиват и преродили "Darkside" и "Hardstep", при които интелектуалния и емоционален израз на музиката чрез вокали е доста урязан, а на преден план стои самото съчетание на семпли и мелодии. През следващите години(до днес) се забелязва шеметно изменение и смесване на стилове.

Както при ранните хип-хоп и техно/хаус Drum`n`Bass-а се превръща в култура на 12" инчовите плочи. Изпълнители и музиканти продуцирали своите парчета върху тях първоначално за dancefloor сцената и естествено за DJ-те. Но както в областта на техното, така и тук ситуацията се променила към по-голямата популярност на CD-продукциите в големи тиражи и снабдяването на музикантите на едро.


Както вече бе споменато по горе джънгъл стилът(както и други експериментални електронни видове музика) е преминал/повлиян през много жанрове и разновидности(Ragga, Hardstep, Darkside, Jump Up, Techstep, Ambient). Сега накратко ще опишем най-познатите разновидности на този вид музика:

HARDCORE/HAPPY HARDCORE

Появил се в края на 80-те, началото на 90-те стилът се отличавал с повтарящите се и отсечени, нешлифовани бас линии. Още по към рейв ориентирания happy hardcore показва съвсем ясно, че корените на тази музика са в Acid-House: тихото, ридаещо пеене, пиано частите и бас линиите придържащи се към натрапчивите hardcore ритми.
Изпълнители: Acen, 2 Bad Mice, SL2

RAGGA-JUNGLE

Ragga-jungle стана една от най-ранните и известни форми на drum`n`bass музиката, която бе зародена от влиянието на hardcore techno-то и намери из улиците на големите градове много привърженици(най-вече от младежкото население с африкански и карибски произход). Ragga-jungle се отличава най-вече със следните белези: бързи, сложни бийт структури, дълбоки удрящи басове и съдружието с типичните MC вокали, които често биват орязвани от старите реге, рага, денсхол плочи.
Изпълнители: 2 Bad Mice, Rude Bwoy Monty, Shy FX, Amazon II, Congo Natty

HARDSTEP/JUMP-UP

Едно по-просто и гъвкаво спрежение от hardcore и ragga, което пази същината и комплекса от ритми, но в този стил не се забелязват характерните за рага - и "Rude Bwoy" - семпли. Hardstep-а се различава и чрез своите прогресив, богати по разновидност барабани, тъпани, музикалните моменти и мелодичния бас. Въпреки, че има известна разлика между Hardstep и Jump-Up(този подстил прави едно по свежо и динамично отклонение), двете понятия биват еднозначно използвани.
Изпълнители: Ray Keith, DJ SS, Dillinja, DJ Zinc, Shy FX
   

DARKSIDE

Един по дълбоко насочен и по "песимистичен" стил на Hardcore-а, който се отклонява от присъстващата рейв сцена. В Darkside са взети "звънливите" мелодии и някои семпли от Hardcore-a и поставени върху дълбок бас и отчасти напълно полегати мелодични пасажи, които много напомнят както на Detroit Теchno така и на Happy Hardcore. Darkside също така беше моста между ранния Hardcore към взискателния Hardstep и експерименталния Drum`n`Bass на DJ SS, Solo, Source Direct и Metalheadz Artists.

TECHSTEP

В своята бийт структура techstep е съпоставим с hardstep. За разлика от типичните техно елементи, като пиукането, звуците са по-оживени с отделени бас линии. След по-мекото звучене на първата jungle вълна и нарастващата му популярност, на преден план идва могъщия, тъмен и дълбог techstep, със себе си донесъл един доста активен, интересен и експериментален вариант на jungle музиката. Водещите лейбъли били Emotif, No U-Turn, Penny Black und S.O.U.R. Особено успешно издадена станала компилацията на Emotif "Techsteppin".
Изпълнители: Ed Rush, Nico, Fierce, Shapeshifter, Solo

AMBIENT/INTELLIGENT

Най-напред това определение бе дадено за да се дифинират стиловете на Drum`n`Bass музиката, който съдържат множество елементи пълни с атмосвера и настроение. По късно термина бе изменен, за да може новия стил да се дистанцира от "семплия" hardcore с повтарящите се елементи, относително скромните ритми и сладникавите, поп ориентирани мелодии. Този противопоставящ стил се отличава съответно с джазирани, спокойни и по меки звуци и се счита за първия под жанр на който корените лежат в ъндърграунд музиката. Стилът става доста популярен и е намерил значителна публика и последователи.
Изпълнители: LTJ Bukem, T Power, Omni Trio, Source Direct, Blu Marten, Photek, 4Hero, Dave Wallace

http://rasta.cult.bg/







Когато човек върви без път...
 
             ...най-често стига до гарата

  Нека бъдем грамотни! Да се научим да пишем правилно поне на родния си език!

Неактивен WarmnesS Of The Soul

  • Начинаещ
  • **
  • Публикации: 50
  • Пол: Жена
Re: Breakbeat, Jungle, DnB
« Отговор #1 -: Март 04, 2008, 23:34:54 pm »
Em az poslushvam DnB ...  [shame] bylgarite sa strahotni imam predvid HMSU... no da ne zabravqme i Limewax i Nosia  [inlovee] aaa za malko da zabravq i Future Prophecies  [hip hip uraaa]
"...And if you go I wanna go with you..And if you die I wanna die with you..Take your hand and walk away....Such a lonely day...and it`s main...The most loneliest day of my life..."

Неактивен Mistic

  • Master of disaster
  • *******
  • Публикации: 3539
  • Пол: Мъж
Re: Breakbeat, Jungle, DnB
« Отговор #2 -: Април 04, 2008, 21:44:55 pm »
Много уважавам d'n'b, като изпълнители мога да посоча Kruder & Dorfmeister, Black Sun Empire, Asian Dub Foundation, J Majik и др.   

С другите два не съм запознат.  :)